bir futbol takımından daha fazlası diyormuş bu yazıda... camp nou'dan ve katalan gururu barcelona'dan bahsediyorum elbette... ben real'liyim. çok da gurur duyuyorum bu özelliğimle... ama barcelona'ya gitmişken elbette nou camp'ı da gezdim... son 5-10 yıldır avrupada bazı takımları dayandıkları temelden dolayı desteklemek bir trend olmaya başladı... franco faşizmine karşı çıktığı için barcelona, liman işçilerinin takımı olduğu için liverpool, halk takımı olduğu için boca, komünist köklerinden dolayı st. pauli, livorno, bu trend'e örnek gösterilebilir... aynı sebeplerle lazio'yu da sevmiyoruz örneğin... bu değerlerin hepsine kalpten bağlıyım... ama bir takımı desteklemekle bunların ne alakası var... bu trend benim gözümde atatürk'ün partisi diye chp'yi desteklemekle aynı derece de yanlış... faşizme karşı olduğum için barcelonayı tutuyorum, atatürk'ün partisi olduğu için de chp'ye oy veriyorum... aferin... tutarlısın en azından...evet futbol fena halde hayata benzer... evet asla siyasetten ayrı düşünülemez... ama sırf tarihi köklerinden dolayı bir takımı desteklemek yanlış geliyor bana... liman işçilerinin takımı liverpool'un sahibi dibine kadar kapitalist bir amerikalı olmuşken bunları konuşmak vakit kaybı oluyor sanki...
athletico bilboa yı ayrı tutar, tek geçerim o ayrı... ne forma reklamı aldılar ne de yabancı oynatıyorlar... yabancı kavramına ispanyollar da dahil... istemem küme düşsünler...

Hiç yorum yok:
Yorum Gönder